Socialinių emocijų ugdymo projektas „Learning to Be“
Pastaraisiais metais SEU skiriamas ypatingas dėmesys Lietuvos švietimo sistemoje, o 2020-uosius LR Seimas paskelbė Vaikų emocinės gerovės metais.
Sausio 22 dieną mūsų mokyklos atstovai dalyvavo baigiamajame tarptautinio švietimo projekto „Learning to Be“ renginyje „Nacionalinis socialinio ir emocinio ugdymo forumas“.
Mūsų mokyklos bendruomenė nuo 2018 metų dalyvavo šio projekto moksliniame tyrime ir mokymuose apie socialinių emocijų įgūdžių vertinimą ir ugdymą bei naudojosi projekto sukurtomis priemonėmis. Savo dalyvavimu mes ne tik tobulinome kompetencijas šioje srityje, bet ir prisidėjome prie Lietuvos ir tarptautinės švietimo politikos plėtojimo.
Renginyje buvo pristatyti 2018–2019 m. tarptautinio mokinių ir mokytojų tyrimo „Learning to Be“ rezultatai Lietuvoje, Latvijoje, Slovėnijoje, Italijoje ir Ispanijoje. Vykdytas tyrimas atskleidė, jog, sistemingai veikiant, vos per pusmetį galima pasiekti reikšmingų teigiamų rezultatų SEU – išmokyti vaikus geriau pažinti savo emocijas, asmenines savybes ir poreikius, geriau susikaupti, susitvardyti iškilus sunkumams.
Savo pranešimus apie socialinio ir emocinio ugdymo skatinimo priemonių efektyvumą, SEU perspektyvas Lietuvoje skaitė Lietuvos ir užsienio ekspertai:
- Susan Keister, socialinio ir emocinio ugdymo ekspertė, CASEL (Collaborative for Academic, Social,
and Emotional Learning), JAV; - dr. Markus Talvio, Helsinkio universitetas, Suomija;
- dr. Kęstutis Skauminas, gydytojas neurochirurgas, LSMU Neuroonkologijos institutas, Lietuvos sveikatos mokslų universitetas;
- prof. dr. Jolanta Urbanovič, LR švietimo, mokslo ir sporto viceministrė.
Soc. pedagogė N. Eglit